sobota, 5 listopada 2011

Ryż z kukurydzą, BAKE ROLLS'Y, kluski ze słodkim sosem

Kilka nowości dla was:


Mój deser z ostatnich dni:
2 muffinki 2x38 kcal ananas 25 kcal mandarynka 25 kcal
RAZEM 126 kcal



Biały ryż gotowany 280 kcal z kukurydzą z puszki 80 kcal
RAZEM: 360 kcal
Dobry sposób na pożywny obiad, gdyż między obiadem a kolacją nie byłam ani trochę głodna :)

A tutaj niespodzianka, którą dzisiaj przywiozła mi mama :) Pełnoziarniste BAKE ROLLS'Y. Dawno nie miałam w ustach przekąsek tego typu. Muszę przyznać, że ich twórcy się postarali. Są dość wartościowe, wiadomo nie zjadłam ich całych na raz. Dzielę sobie na mniejsze porcje i jem do drugiego śniadania. Gdybym nie widziała opakowania i zjadła w życiu nie pomyślałabym, że to jakaś zdrowsza wersja. Smakiem przypominają trochę chipsy fromage, są naprawdę świetne. Dobre jako przekąska na imprezę albo spotkania ze znajomymi.

Cała paczka ma 322 kcal




Moje dzisiejsze drugie śniadanie:
mała bułka owsiana z serem linessa i dżemem również linessa 120+20+15
4 bake rollsy 40-50?
3 mandarynki 75
RAZEM ok 270 kcal



1. Kluski "śląskie" ze słodkim sosem:

Kluski:

- kostka chudego twarogu (220 kcal)
- 1 jajko (80 kcal)
- 3 łyżki mąki żytniej (90 kcal)
- kropla aromatu waniliowego

Mielimy porządnie twaróg w misce, dodajemy do niego jajko i mieszamy na gładką masę. Stopniowo dodajemy mąkę, mieszając aby kluski nie miały grudek. Gdy będą wystarczająco "nielepkie" aby można było lepić z nich kulki, posypujemy lekko deskę mąką i formujemy kluseczki. Kształt jest kwestią dowolną, można zrobić zwyczajne kulki jak pyzy a można zrobić coś w stylu klusek śląskich jak na zdjęciach. Gdy kluski będą gotowe gotujemy wodę. Wrzucamy je do wrzątku i gotujemy do wypłynięcia uważając, by się nie posklejały, lecz to raczej mało możliwe :)



Sosy:
1. Do małej miseczki wlewamy 2-3 łyżki jogurtu naturalnego i słodzimy dwoma tabletkami słodzika. (40 kcal)
2. Drugi sos (różowy) to łyżka jogurtu Danone Gratka (30 kcal)

Biały sos posypałam odrobiną kakao do ozdoby i smaku, równie dobrze można dodać cynamon lub rodzynki albo inne suszone owoce :) Porcja ze zdjęcia jest spora, to 12 dość dużych klusek, więc wystarczyłoby dla dwórch osób. Ja, osoba wiecznie nienasycona nie dałam rady ich zjeść i resztę oddałam mamie. Ze względu na to, iż danie składa się głównie z białka jest o wiele bardziej sycące niż mięso! Jadłam to jakoś o 14 i do tej pory wcale nie jestem głodna, z tego powodu daruje sobie kolacje.
Całość ma 460 kcal zatem połowa jedyne 230 kcal!




7 komentarzy:

  1. uwielbiam Cię <333 !!
    szukamy kucharki na chrzciny Michałka :D chętna ? :D ej zapytaj mamy gdzie kupiła te bake rolls'y :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chętna! :D :D mama mówi, że w zwykłym spożywczym w mieście :D

    OdpowiedzUsuń
  3. co to jest to różowe :D ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko wygląda pięknie, jutro koniecznie zrobię te kluski! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. były przeeee pyszne! i bardzo syte. po kilku kluskach już niemogłam więcej :D

    OdpowiedzUsuń
  6. ja tak samo, dlatego teraz robię z połowy produktów :)

    OdpowiedzUsuń