środa, 23 listopada 2011

Zbilansowane obiady z mięsa i warzyw :)

Ponieważ dbam o zbilansowaną dietę moje posiłki powinny zawierać odpowiednie ilości wartości odżywczych. W diecie niezbędnym składnikiem są warzywa, aby nie używać ciągle tych samych warzyw na patelnię postanowiłam sama przygotowywać zbilansowane obiady. To dla mnie postęp, ponieważ kiedyś nie lubiłam warzyw wcale a moim daniem dnia były wszelkie pierogi i kluski :)

1. Parówki cielęce z groszkiem, kukurydzą i kuskusem
- 100g kukurydzy konserwowej (90 kcal)
- 100g groszku konserwowego (75 kcal)
- 3 albo 4 parówki cielęce (ja użyłam 4 małych) (160 kcal)
- 2 łyżeczki kuskusu (30 kcal)

Parówki kroimy i smażymy na patelni, w szklance zalewamy kuskus wrzątkiem i czekamy aż woda wsiąknie. Na patelnię dodajemy groszek, kukurydzę oraz gotowy kuskus, możemy przyprawić wg uznania.

Porcja 355 kcal (bardzo sycące)


2. Kurczak z kukurydzą i papryką
- papryka czerwona (32 kcal)
- kukurydza (90 kcal)
- filet z piersi kurczaka (100 kcal)

Kroimy pierś z kurczaka, przyprawiamy i smażymy na patelni, dodajemy pokrojone warzywa i całość smażymy jeszcze ok 5-10 minut :)

Porcja tylko 222 kcal


3 komentarze:

  1. pierwszy obiadek wydaje sie być super, ale co do drugiego to mam zastrzeżenia, no bo wątpie aby można sie było porządnie najeść samym kurczakiem, papryką i kukurydzą. ja bym zamiast tej kukurydzy lub papryki dała ryż, albo makaron, kaszę, cokolwiek. a do tej opcji co masz teraz pasowałby keczup, albo jakiś sos, pozdrawiam.
    +masz super przepisy , dzisiaj chyba zrobie omleta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ym, ja drugi przepis własnie przed chwilą zrobiłam i jest pyszny. ! Nie smażyłam papryki i kukurydzy i wydaje się smaczniejsze.
    Masz super przepisy : 3

    OdpowiedzUsuń
  3. Super blog. Od samego patrzenia człowiek robi się głodny. :D

    OdpowiedzUsuń